L’Associació per l’Impuls Metropolità del Camp de Tarragona informa que l’Ajuntament de Vespella de Gaià ha aprovat recentment en sessió plenària la seva adhesió a l’Associació, formalitzant així la voluntat del municipi de participar en un espai de cooperació supramunicipal amb visió metropolitana.
Aquesta iniciativa reflecteix la voluntat del municipi de contribuir de manera activa a la definició d’una estratègia conjunta per al Camp de Tarragona, amb l’objectiu de donar resposta coordinada als principals reptes del territori, com la mobilitat, l’ordenació territorial, el desenvolupament econòmic i la cohesió social, des d’una perspectiva metropolitana i de treball conjunt.
Segons Dani Cid, alcalde de Vespella de Gaià, “Estem davant un intent decisiu i valent, i tots hem d’anar a una per assolir aquesta Àrea Metropolitana que desitgem. Només units podrem fer coses importants: si anem sols anem més ràpid, però junts i units arribarem més lluny. És per això que no podem dir que no a pertànyer a aquesta Associació, hem de fer el castell plegats i remar amb la mateixa direcció, evitant personalismes que podrien desaprofitar aquesta oportunitat. El Camp de Tarragona té un potencial increïble i ara és el moment de creure-hi i sumar esforços per a tota la ciutadania.”
Des de l’Associació per l’Impuls Metropolità del Camp de Tarragona es considera molt positiva aquesta nova incorporació, ja que reforça la construcció d’una realitat metropolitana més cohesionada, representativa i preparada per abordar conjuntament els principals reptes del territori.
La incorporació de Vespella de Gaià se suma a la previsió que altres municipis, com Altafulla, els Pallaresos, el Catllar, la Pobla de Mafumet, Creixell, Vallmoll i els Garidells, facin efectiva la seva adhesió durant l’assemblea ordinària de l’Associació prevista per al mes de juny.

